Sidor

torsdag 12 januari 2012

Vi smet från tillvalsmötet

Jag fattar inte egentligen varför man måste fara dit. Jag hämtade mina kemipapper, inte för att jag inte skulle ha hunnit göra det på rasten, men så fick hela turen till skolan en liten, liten mening. Så fyllde jag också i ett papper, och satt och lyssnade på saker som jag redan visste. Nu går de inte mera att ändra, jag har tyska, bildkonst och media&företagande hela åttan och nian. Om nu inte något går fel.
Nu håller halva vår familj och en annan människa på att planera vårt kök. Jag tänkte inte mera lägga mej i, bara jag får ett skåp för alla mina cupcakegrejer så är jag nöjd. Ett enda krav, det kan de väl respektera?
Nu fattar jag vad Linda menar med att min blogg är nedstämd. Kanske till och med deprimerad. De här inläggen är inte alls roliga. Och inga bilder har det funnits med på länge.
Btw, det är sjukt hemskt inte alls roligt väder där ute. Kanske bloggen bara har vinter-och-bara-regn-depression. Det är mörkt, kallt, halt och regnar. Jag har fallit tusen gånger i dag, och mina strumpor har blivit genomblöta några gånger. Come on, det är januari, det borde vara iskallt (okej, helst inte), snö och sol! Inte såhär, minus några grader, regn och halvsmulten is och snö som fryser igen varje dag så att säkert skulle klara mej bättre med skrinnskor än med skor till skolan.
Hela den här torsdagskvällen blir ju inte bättre av massor av hissaläxor och kemiläxor och mattaläxor som tyvärr blev kvar i skolan. Jag gillar inte fredagar alls, de är de överlägset hemskaste skoldagarna. Det här med två och en halv timme matta och kemi är bara inte min grej. MEN SEN ska jag hem och baka cupcakes tills jag spricker. Eller något ännu roligare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar