Sidor

söndag 15 januari 2012

Exakt så här bra går det med hissan

Hissa är ju ett av mina favoritämnen, men inte ens jag kan vara intresserad av ett par ryska förtrycksperioder. Eller som pappa uttryckte det, "när ryssarna kom och dummades med Finland". Så kan man ju också se på saken. Och jag fattar inte hur man kan skriva tjugo sidor om det här, när jag kan förklara det i en mening. "Ryssland försökte göra Finland ryskt". Nästan så att jag undrar om jag har missat någon poäng här?
Här sitter jag nu istället och läser och kommenterar massor på alla kompisars bloggar. Det finns åtminstone två andra saker jag borde göra, de är 1. Läsa på hissan och 2. Sova, för inte heller den här natten gick det så bra. Så är jag också riktigt stolt över mej själv, jag har gjort kemiläxan. Och det redan för över en timme sedan! Jag brukar inte riktigt göra läxor i tid, som ni kanske har förstått, så det här är något speciellt!
Nu ska jag verkligen gå och läsa lite om ryssar som inte lät finnarna göra som de ville och sen blev mördade och annat mysigt. See ya tomorrow, om ni inte har lärt er det börjar vi med IT i datasalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar