Sidor

tisdag 10 januari 2012

Skolan har börjat...

...och av någon orsak har jag inte bloggat. Jag vet inte riktigt varför, jag skulle nog ha haft åtminstone lite tid, men kanske det inte har hänt något så intressant. Eller åtminstone inget som är så intressant för någon som inte känner alla jag känner. Så har jag också gjort saker, för det första är det ju skola, så jag har massor att saker att göra på morgonen och förmiddagen istället för att sova och blogga, så var några kompisar här igår och ja.
Det är inte så farligt att vakna tidigt, iallafall jag vänjer mej snabbt. Men när man sen sitter två och en halv timme på handarbetstimmen och gör ingenting för att ens pyjamas redan är klar undrar man lite varför man måste vakna klockan sju. Jag satt och läste i gamla tidningar och klippte ut hemska kläder, och hittade en tabell var det stod exakt hur mycket kalorier det var i kanelbullar, glassar och en kerrosateria från Hesburger och sedan var man kunde göra för den energin. För en kanelbulles energi kan man till exempel gå två timmar i skogen men rinkka på ryggen.
Igår försökte jag skriva en bokrecension, det gick inte så bra med facebook öppet. Det skulle ha gått snabbare om jag skulle ha skrivit den på ett papper fast man i princip skriver snabbare på datorn. Det här hände efter att massor av kompisar hade gått hem, så jag har faktiskt ett liv utan datorn. Oberoende så slutade det nu så att jag chattade med några scoutkompisar som jag senast såg för ett halvt år sen, och kom ihåg exakt hur roligt vi hade det där på sommarlägret. De surprisade mej också med att berätta att de visst kommer på Superhjälte, som ledaren, fast de egentligen är för gamla för att komma som spejaren (...ett och ett halvt år äldre än mej...). Superhjälte är alltså en förläggning med bara spejaren (och då ledaren) som kommer här om några veckor. Det kommer att bli awesome, precis som alla andra scoutgrejer. Så pratade vi nu lite om det, om scouter annors bara, konstiga grejer och insideskämt och annat. Bokrecensionen är halvfärdig, om ens det, har ingen aning för jag har inte läst igenom den. I övermogon ska den vara inne, och imorgon hinner jag inte på något sätt skriva den om jag inte vill vara uppe hela natten. Imorgon blir det i alla fall chill dag, vi har inte en enda ordentlig timme. Först jomppa, sen kivaskola (haha) och så två timmar hussa. Gotta love onsdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar