Sidor

torsdag 5 januari 2012

Tillägnat en av världens felande länkar

Molgan/Linda gjorde så här till mej på hennes blogg som jag inte får berätta (-.-) så hon får tillbaka med samma medicin.
Jaa, sugarpaste. Översatt blir det sockermassa. Kanske någon fattar bättre då. Det funkar lite som marsipan, man dekorerar alltså cupcakes/kakor med det. Jag tycker inte att det smakar så gott, eller det smakar sött med någon halvkonstig bismak. Kanske det är annorlunda om man köper från webshopar av ordentliga märken, inte den superdyra som finns här i citymarket och bara av ett märke. Det är alltså ganska dyrt här från butiken, och jag har inte ännu beställt från nätet. Jag köpte lite i London men har inte ännu använt, och tänkte nu alltså göra själv så att jag kan fixa hur mycket som helst och i vilken färg jag vill.


Allt här är gjort med sockermassa :)


På Hello Sugars hemsida finns massor av cupcakebilder, titta dit! http://www.hellosugar.se/cupcakesbilder/
Man kan använda det på många sätt, antingen kavla ut och sätta på sina cupcakes, men då måste man först sätta någon annan smet typ sylt eller smörkräm där under, eller modellera olika grejer och dekorationer som man sen sätter ovanpå frostingen eller vad man nu har där på. Eller båda två. Så kan man också använda det typ som pepparkaksdeg, alltså kavla ut och ta ut olika småsaker med formar. Jag har själv inte använt det så mycket, något lite någon gång, men det ska jag nu ändra på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar