Sidor

lördag 7 januari 2012

Jag & min syster äger 51 nagellack




Det visste du inte! Det är så här det går när det blir tillräckligt tråkigt. Vi plockar bort alla nagellack ur mitt rum och ordnar dem i färgordning. Det var inte så lätt, när man liksom har 25 stycken röda & ljusröda och ett par av alla andra färger. Jag har kanske 40 stycken, Carolina kanske 10, men det glömde vi att räkna medan de ännu var så fint uppställda. De kunde inte riktigt bli på utställning i all evighet där i vårt badrum, så nu är de tillbaka i sin blåa necessär.
Ikväll får vi gäster, jag har bakat en citron/limepaj vart jag måste vispa massor av ägg. För hand, för vår vispmaskin är sönder. Det är nog synd om mej... Så har jag tagit fram jordgubbsmos ur frysen. Det är ju bättre än godis! Jag skulle överleva på bara i jordgubbsmos i många veckor, synd att det typ bara finns fyra påsar kvar i frysen... Och till efterrätt idag ska jag äta massor av jordgubbsmos med lite, lite limepaj där högst uppe på, som en syltklick ungefär.
På måndag börjar skolan. ÄNTLIGEN får jag se alla människor igen. Alla personer som man inte riktigt vill vara med på jullovet men ändå saknar när det har gått tillräckligt länge. Själva skolan har jag nu inte heller egentligen så mycket emot, utom matta- och fyssatimmarna. Att de är 75 minuter långa gör ju inte saken bättre. Men när det sen är två gånger 75 minuter hussa blir det ju en chill dag av bara det, när man lagar mat halva dagen. Ännu bättre om man skulle få laga cupcakes, men allt kan man inte få här i välden...  Så börjar hobbyerna, jag kom just på att jag inte har varit i konstis på typ en månad. Jag skulle inte riktigt orka med en vecka till jullov. Men en vecka när skolan börjar typ tre timmar senare skulle vara helt skönt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar