Sidor

fredag 27 januari 2012

Tell me more, tell me more...

Vi tittade på Grease på mussan. Vi hann bara med halva, men nu har jag i alla fall sett mer av den än de delar jag har sett tidigare. Alla sånger har man hört tusen gånger oberoende, och vem har inte sett typ alla scener från andra ställen? Gissa om alla sen gick omkring och sjöng på sångerna hela dagen.
På kemman lekte vi med gasbrännarna, eller löste upp sockerbitar i varmt vatten. Helt hur man själv uppfattar saken. Vi klottade lite med salt, olja och diskmedel, men allt slutade bra och vi måste inte ens städa så mycket.
Lina (Linzku)

Antonia (som inte har någon blogg...)



Efter ett par lektioner till om släktingar som emigrerade till Amerika och multiplikation av negativa tal blev det att gå hem, jag lyckad först få med Lina och Antonia till varukkan (bara för att inte behöva gå hem ensam...) och därifrån tyckte de att det blev kortare väg hem till mej så vi gick hit. Här videochattade vi med Anna, läste bloggar och pratade om One Direction. Och åt choko, haha. Vi har typ varit kompisar i tretton år nu, det fanns några år när jag inte alls var med dem men ändå. Vi lärde känna varandra i dagis, och har varit ganska bra kompisar ända sen dess. Jag bodde på ett annat ställe ett par år, så därför sågs vi inte, och så har vi nu haft våra fighter som alla har. Roligt lyckas vi ändå alltid ha, det finns så mycket insideskämt och roliga grejer vi har gjort tillsammans att det aldrig blir awkward tystnad eller så tråkigt att någon går hem. Två av mina bästa kompisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar