Sidor

onsdag 18 januari 2012

Najjs!

Jag skrev just klart ett mattaförhör och sen när jag lämnade in det sa var lärare att jag kunde ta en av alla datorer som finns här runtomkring i klassen på laddning. En minisamsunglaptop, smått störande när dens tangentbord också är superlitet och ihoptryckt. Det blir massor, massor av onödiga fel. Men iallafall, jag hade ingen aning om att skolan hade massor av smådatorer. Inte för att jag egentligen skulle vilja ha en sån hemma, de är som sagt störande med sitt lilla hoptryckta tangentbord, men massor bättre än resten av skolans datorer med ännu hemskare tangentbord som jag inte kan skriva på. Och så är det ju också bra för att nu har jag något vettigare och roligare att göra så här efter förhöret än att bara sitta och stirra framåt eller typ rita, eller räkna mera matta.
Nu blev dagen genast massor bättre, jag tror att jag klarar mej resten av mattatimmen utan att få tråkigt. Före det här hade vi stadskrig i jomppan, det var också ganska mycket bättre än vanligt. Lina höll på att sätta massor av madrasser bakom våra skydd, och plötslig kommer Hellu dit och säger att "Lina, vi behöver inte ha det bekvämt. IT'S WAR!!". Vår klass vann, wuhuu! Inte för att jag hade så mycket att göra med det menmen...
På hussan ska vi typ baka bullar, tror jag. Ser ut att bli en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar