Sidor

lördag 28 januari 2012

Let them eat cake!

Nån annan än jag som har tittat igenom de fotona många gånger? Alltså Angry Birds facebooksidas fotoalbum med massor, massor av kakor som personer har gjort. Titta själva! LÄNK!
Fiisugriisu (jep hon har alltid varit en gris, också före Angry Birds kom...) har kalas idag, och gissa vem som lagar kakorna? Hade inte lust med något komplicerat, och tiden skulle oberoende inte ja räckt till eftersom det är klockan ett idag och jag bakade chokokaka hel dagen igår, så det blir ett par ganska enkla kakor. Det hindrar dem inte från att bli goda och fina!
Tänkte fixa en gul trekantig fågel, och en gris om jag nu hinner med det. Just nu är tre satser sockerkaka inne på en plåt i ugnen, det ska bli min gula fågel. Det är inte riktigt lika roligt som det låter att laga smeten till det när elvispen är sönder. Får nu se hur det här lyckas, om jag får det till en fågel eller bara en gul grej som ingen ser vad det är. Gul blir den i alla fall, tack vare mina nya karamellfärger!



2 kommentarer: