Sidor

onsdag 25 januari 2012

Btw jag kan inte hjula

Inte för att jag inte visste det, men jag liksom märkte det igen i dag på redskapsjumppan. Förra året blev jag ganska ägd av typ alla pojkar i vår klass när de kunde hjula och inte jag, men det bara går inte. Totalt omöjligt liksom.
Vårt hussakrig fortsatte på hussatimmen, vet inte om man ska ta det positivt eller negativt att vi har börjat avgöra det som oavgjort varje gång. För egentligen är det ingen skillnad på sakerna vi gör. De smakar olika, men inte egentligen bättre och sämre. När man är riktigt ärlig (som vi har varit typ två veckor nu) slutar det oavgjort.
Idag blev det rulltårta och typ någon paj, jag lagade rulltårtan. Tre personer skulle göra den, men det skulle bara bli två rulltårtor. För att undvika krig och istället göra en perfekt rulltårta så borde jag och Peik ha lagat den tillsammans, och Emma, också känd som "katastrofen i köket" laga ensam. Nejnej, så gick det inte, jag lagade ensam (haha och den blev ännu bättre ;). När Peik sen var smått sur för att han måste vara med Emma så sa jag att bättre att det blir två bra rulltårtor än en perfekt (och en helt hemsk). Det tog Emma en timme och några minuter av förklaringar att fatta skämtet...
Så känner jag på mej att hussalären är liite störd på mej. Enligt henne hålls jag inte i mitt eget kök. Och vår hissalärare dissade mej när hela klassen lyssnade här för någon dag sen. "Vet ni vad som stör mej? Nå det som stör mej! Som personer som inte lyssnar" och så sitter han och stirrar på mej. Efter det straffade han mej ännu med att jag måste läsa ett brev som var skrivet men en omöjlig handstil för klassen. Det enda jag hade gjort var typ kollat vad klockan var på min telefon. Ungefär.
Idag blir det fbk, känner verkligen inte för att stå ute och frysa så hoppas att det blir något roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar