Sidor

onsdag 18 januari 2012

Tandläkare och kardemummabullor

Efter att jag måste lämna ifrån mej den fina lilla vita datorn (dagens sorgligaste moment) så gick vi och äta lunch. Alla spelade så mycket på min telefon att akkun nästan tog slut. Sen efter det hade vi hussa, vi bakade bullar helt som jag gissade! Jag och Lina var par, det blev jättegoda bullar. Vi ville inte ha kanel i dem så det fick bli kardemumma. Massor godare, i alla fall om ni frågar mej. Det finns ännu fyra kvar i väskan :) 
Jag försökte få hela hussagruppen att kalla Ninni för Cornilla (heter hon inte så? hör jag varenda en gång jag försöker. Nej, det gör hon inte!), och fick till svar att "såklart, Chanukka". Efter så många skämt om att ha bullar i ugnen att det inte ens mera var roligt och en duk som hade en buckla hur man än fixade med den blev bullarna äntligen klara. Det var supergoda, men jag tror inte att jag någonsin har bakat äckliga bullar. Visst, goda och mindre goda, men aldrig så att man inte kan äta dem. Telefonen har massor av foton på sej, men de kommer sen när jag har laddat den.  
Sen for jag till tandläkaren. Det gick på fem sekunder, hon var sur för att jag glömde tandställningen hemma och jag fick veta att jag har vackra tänder. Första gången någon säger det åt mej. Det var väl en komplimang, antar jag? Jag glömde såklart vantarna i skolan, bara att gå efter dem. Skolan är nu ändå som tur ganska på vägen hem från tandläkaren, så det gick helt bra. Men jag frös om mina små händer. I skolan hittade jag en människa från vår klass som sen när vi gick hem frågade om vi kan fara till Fazer snart igen. Jag vill också! Men jag tror inte att mamma tänkte fixa det, så det får bli sushi istället.
Nu ska jag just gå ut med Ågren, det är inte alls så hemskt nu när det finns massor av snö och inte regnar. Jag tänkte skippa konstis idag, och bara göra klart mina cupcakes och göra ingenting. Jag kan gå två gånger nästa vecka istället :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar