Sidor

onsdag 11 januari 2012

Lingon, Chanukka och Jaja

Vad tror ni att orden där uppe har gemensamt? Att jag har blivit kallad för alla av de namnen miljarder gånger i dag. Nästan så att man undrar om alla har glömt bort att jag heter Jannica. Först hittade Linda på Lingon, när jag har på mej röda byxor och en mörkgrön skjorta. När jag sen satt med fötterna uppdragna på en stol sa hon att jag såg ut som ett lingon. Så blev det Lingon för en stund.
Sen på hussan så hade vi roligt som vanligt, och sen när Peik skulle ropa på mej i något skede ropade han bara "Chanukka!". Jag reagerade, ingen aning om varför, och när han upptäckte det så kunde han ju så klart inte sluta. Vi bakade semlor, och är man expert så är man expert :) Det var ju inte direkt första gången jag gjorde det, så mina semlor blev helt lyckade. Jag fick ett par kommentarer som "det är inte ens någon idé att tävla med Jannica" och "jag ber till dina semlor", det gör ju alltid ens dag lite bättre! Så frågade hela Ninnis grupp helatiden hjälp, och när jag frågade dem om de kunde säga något annat så blev svaret "Chanukka...". Man behöver bara byta ut två bokstäver från Jannica, J till CH och I till O så blir det Chanukka, var Peiks förklaring. Man kan ju alltid hoppas att alla har glömt bort det till nästa vecka, fast egentligen var det här ett av de bättre namnen som någon har hittat på. Det hade ju inget negativt i sej. Men jag fattar inte varför alla inte bara kan kalla mej Jannica...
Ninnis eviga Jaja är inte något nytt, och det tog en timme tills hon fattade att chanukka är en judisk högtid. Så åt alla andra upp mina semlor ( goda var de inte?) och sen gick jag hem. Nu ska jag snart igen iväg, det blir konstis och fbk. Jag tycker om onsdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar