Sidor

tisdag 24 januari 2012

Vill någon att jag ska skriva allt som hände idag?

Tror inte det, så kanske jag inte gör det då. SOM OM jag skulle lyckas med det. Men jag kan ta bort alla tråkiga detaljer :)
På handarbetstimmen läste jag om hur man blandar den perfekta drinken och annat intressant i gamla tidningar vi klippte ut kläder ur. Och fick en liten föreläsning om "att sen när du är 25 och vill sy egna kläder så vet du hur du gör om du gör det här ordentligt". På något sätt tror jag inte att jag vill sy egna kläder någonsin.
Så fick jag en minibit av en bulle från hussagruppen, och kom på att jag själv måste baka något, men det står det om i inlägget nedanför :) Efter några förlorade bordfotismatcher blev det matta, bråk och tid, yey! Svårt är det inte, men tråkigt. Sen efter det försökte jag lära mej vegetationszoner och annat lika konstigt, vi hittade på några svar på instuderingsfrågorna till provet rasten före som också råkade komma med i provet jag skrev tio minuter efter. Man kan bara hoppas att vi tänkte tillräckligt logiskt för att de ska fungera. Hasse är väldens långsammaste lärare på att rätta (men annars ganska najjs) så det tar väl ett halvår eller så innan vi får ut dem.
Efter bullabakningen (en fastlagsbulle ska btw ätas med mandelmassa) och allt annat som hände där så blev det scouter, första ordentliga mötet på nästan två månader för mej! Lika roligt som alltid, vi satt och skrattade i en timme åt dåliga skämt. Jake berättade om isvett i ungefär femton minuter och blev avbruten ungefär helatiden. Nuförtiden kan man inte heller förklara något flummigt, det är fluffigt i så fall. Som snö som ligger på tunn is och isolerar den. Några tennisbollsfighter som jag inte var inblandad i (som tur!), diskussioner om hur man kan äga personer med Mades juttun, assistenter i skolan, ett bord som gick sönder och lite, lite isvett så hade det redan gått en timme och vi måste gå hem. Efter att ha blivit smått snöbollskrigade en stund. Scouter är roligt, punkt slut. Den som säger emot tänker jag inte prata med mera. Eftersom egentligen ingen som har egen erfarenhet säger emot borde det ju inte existera såna personer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar