Sidor

söndag 1 januari 2012

1.1.2012

Så var året vi inte kommer att få se slutet på här. Iallafall om man tror på mayaindianernas hokuspokusgrejer. Ni kan ändå köpa julklappar till mej, för jag kommer att öveleva. Och det första jag gör den 22.12.2012 är springer ut och skriker JAG LEVER, JAG LEVER! Kanske jag också hinner med ett blogginlägg var det står att wuhhuu jag kan blogga fast jorden har gått under eller något.
Jag skulle ju kunna fixa en 2011-lista, men det gjorde jag redan. Rulla lite neråt och där finns den. Förra året (typ 12 timmar sen) funderade jag lite på vad jag riktigt gjorde 2011. Jag gjorde massor. I januari så tittade jag på fyra harrypotterfilmer på en kväll, natt och morgon. I år ska jag & Ninni klara alla. Haha. Vi var ute i snön och hade roligt, svamphattar, pulkor och crazy stunts. Februari var det väl mest skola, ajjo vi hade ett disco med vår gamla lågstadieklass som då var vår klass. Säkert hände det annat också, men min hjärna kommer inte exakt ihåg när allt hände. Jag lärde mej baka cupcakes. I mars var vi på Teneriffa, och i Siam Park som är bästa "nöjesparken" ever. April, då blev jag tonåring, var i Berlin, vi fick vår iPad, vi hade en fest med 6b och alla föräldrar som var sjukt lyckad, hahha för alla gamla 6bmänniskor säger jag bara LIMBO DANCE & KRAMLEKEN! Sen i maj fick vi typ veta högstadieklasserna, hade massor av prov ser jag när jag läser gamla inlägg, chillade ute helatiden när det äntligen blev varmt och sen helt i början av juni slutade vi ju lågstadiet. Vi hade awesome avslutningar i alla hobbyer, jag kommer aldrig att glömma fbk-avslutningen våren 2011. Resten av juni var jag på simhallsgården, Emmas trampolin, spelade MarioKart på Wii, var på lande, firade midsommar med samma gamla midsommargäng och hade roligt, simmade, blev brun och var ute med båten. Så blev det juli, då var det fbkläger i Molpe, därifrån är några av de bästa sommarminnena från sommaren -11. I juli var vi också ute med båten massor, åt jordgubbar, for till Sverige. I Sverige hade vi också roligt med familjen, var på stranden, åt glass, allt som här till sommaren. I augusti blev det scoutläger var jag träffade några nya människor som blev riktigt bra kompisar, och också gamla kompisar. Högstadiet började, ja. Ganska stora förändringar, det flesta till det bättre. Vi satt ute på gräsmattor de sista dagarna på sommarlovet, åt glass, hade varmt, fick chips & saft av alla som kom förbi, var i lekparkerna och pratade om sommaren, livet och sol. I september började man vänja  sej vid nya skolan, klassen och allt det. Vi chillade fortfarande ute, tills det blev för kallt och mörkt. I oktober for vi till London, många bra minnen kommer också därifrån. November, regn och kallt men ändå ganska roligt, vi hittade på allt möjligt inne och i ett skede byggde vi snöskulpturer och kastade snöbollar med snö som någon hade fixat till vårt lillajulsdisco. December, shoppade julklappar, hade julfester & hobbyavslutningar, firade jul...
2011 var ett najs år. Ha det bra också 2012!

2 kommentarer:

  1. haha, du har ju skrivit förr att du aldrig läser gammla inlägg? :D

    SvaraRadera
  2. egentligen int, men nu måste jag för att se vad som hände i maj.. :)

    SvaraRadera