Sidor

tisdag 31 januari 2012

Harry Potter

At the moment är jag på sidan 59 i Harry Potter och De Vises Sten. Det går bra, det går bra... Nåja, jag gör nu inte det här för att bevisa för någon att jag kan läsa typ femtusen sidor på en vecka, utan bara för att jag vill göra det. Läsa lite igen, förut gick det inte en dag utan att jag läste. Nu har jag inte läst något ordentligt på jättelänge. Bara tidningar och ni vet, böcker utan handling. Harry Potter är den överlägset bästa bokserien jag någonsin har läst, och fast filmerna är bra så slår inget böckerna.
Det är en ganska perfekt balans mellan verklighet och inteverklighet, allstå Hogwarts och alla trollkarlar skulle ju kunna finnas. Bara att inga mugglaren vet om det. Tyvärr antar jag att jag är en mugglare, i så fall... J.K. Rowling blev säkert inlåst i Azkaban för hela sitt liv efter att ha avslöjat hemligheten till hela världen. Jag har varit på King's Cross i London och försökt komma till perrong 9 3/4. Och misslyckats, till allas stora förvåning. I mitt liv ska jag ännu till slottet var filmen spelades in i Skottland, samma sak med bron som tåget alltid åker över.
Jag har också varit på Hamley's och funderat på trollstavar, Marodörkartan, magiska foton och annat fint som finns där. Jag ska äga en trollstav innan jag dör. En Harrypottertrollstav. Vems det sen är en kopia av får den som köper den åt mej bestämma :)

Fläderstaven, uppståndelsestenen och osynlighetsmanteln...


Jag vill ha en sån hän knapp på mitt tangentbord!




Nu ska jag gå och se om Harry någonsin kommer iväg till Hogwarts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar