Sidor

fredag 20 januari 2012

It's friday friday...

HAHA nu kommer den sången att spela i allas huvuden som har hört den och läser det här.
Det var en ganska bra fredag, för en gångs skull. En sak som jag nog inte gjorde så mycket åt idag var att hålla mitt mussavitsord, vi satt och pratade och spelade Wordfeud hela timmen. När läraren inte bryr sej går det lite så. Wordfeud är ett awesome spel, för den som har missat det (som jag också hade gjort tills i förrgår när jag såg en facebookgrej om ett skolmästerskap på Åland...) så är det typ som alfapet/scrabble, men på telefonen och man kan spela både mot en random opponent och sina riktiga kompisar, om man vet vad de heter där. Så det har jag spelat i två dagar. Det är ett nästan nyttigt spel, man lär sej stava och annat sånt. 
På kemitimmen hade vi för en gångs skull riktigt roligt, vi blandade olika konstiga grejer i provrör och såg vad som hände. Jag blandade "limu of the year" av olika syror och färgämnen och ännu något annat, bild finns på telefonen som jag just ska fixa hit... Det blev mest olika färger och någon gång gelé som man inte riktigt fick ut därifrån, ock så bubblade det över ett par gånger. Att diska var inte riktigt lika kul, och att ha på obekväma och fula skyddsglasögon och förkläden är inte alltid så roligt. Sen när det kom lite syra (väldigtväldigtutspädd men ändå) in i ett sår jag fick från ett papper igår var det verkligen inte roligt. Hela matrasten satt alla och spelade Wordfeud som ni ren såg. 
På mattatimmen stoppade Putte in min penna i ett rör som finns under alla bord och så såg det ganska komiskt (helluord!) ut när han försökte få ut det. Efter några omgångar av stirrningsleken med honom och efter att jag hade lärt Ninni och Hellu mitt egna ganska komplicerade sätt att räkna ut procent blev det hissa, var vi hade vår engelskalärare som som sagt är lite speciell som vikarie. Förhöret gick nu sådär, resten av timmen satt vi och lyssnade på musik och läste om indianer. Och lyssnade på alla Rositas konstiga juttun och vad allt annat hon hade och säga. Hennes bästa sätt att irritera elever är att säga något ganska provocerande och sedan när någon svarar säga "tror du att du får ropa ut vad som helst hur som helst när som helst??!!". Nåja, men man lär sej ganska bra på hennes engelskatimmar. Men jag tycker bättre om vår vanliga hissalärare.
Efter att jag kom hem har jag bakat tre stycken kakor till handisfesten. En aftereightkaka, en hallonpannacottapaj och en jordgubbs-kinuskikaka. Om nu någon är intresserad tror jag att alla recept finns här i bloggen, bara att söka där uppe i vänsta hörnet. Nu ska jag fixa alla bilder från telefonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar