Sidor

torsdag 26 januari 2012

Om man säger A så får man säga B

...så får man C vad D E! Haha det var ju en ganska bra juttu, när man tänkte till slut. Testa och säga det högt om ni inte fattar :) Nu ska jag inte ta åt mej äran för att ha kommit på den grejen, antagligen gjorde inte Tommi det heller men det var han som berättade den.
Ingen lyssnade på mina fina böner om att vi inte skulle behöva frysa. Det var åtminstone en lätt övning, öppna vattenposter/brandposter (ingen aning vad det heter på riktigt...) men det var lite väldigt kallt. Så fick vi inte ens hoppa i snön för då skulle det ha kommit in massa snö i bilarna och blablabla, men som om vi inte skulle ha blivit snöiga ändå. Det är lite så det går när man ska gräva fram den där vattenposten från en meter snö. Ninni lyckades tappa ett rör på sitt ben så nu klagade hon hela dagen i skolan på sitt blåmärke. Därför ska man inte fälla rör på sina ben!
Haha hittade en fin bild som jag inte hade någon aning om att existerade. Ganska många, faktiskt. Det här är en av de bilder som folk kan bli minst sura över att kommer hit, man ser i alla fall inte någons ansikte... Den är alltså från Granidagen här för något år sen, när vi stod och stekte plättar :)
Efter det så hände den mest överraskande grejen på hela dagen, Tommi körde hem mej helt utan att klaga efter att jag hade frågat typ en gång. Han har en najjs bil, så det räcker med att säga att "snällapliis får jag åka i din bil, den är så awesome" och han kör hem en bara för det. Hem till oss hittade han inte riktigt, så vi yrade omkring i grani en stund trots mina fina förklaringar. Vi var på ett sjukt komplicerat ställe att komma hem till oss från, så man kan inte bara skylla på mej eller honom. Som tack för det här fick han ett par av våra bullor som vi gjorde i förrgår, har ingen aning om hur de smakade igår, men i förrgår var de goda och idag äckliga. Han har iallafall inte klagat ännu. 
Ajjo före det var vi i ikea och äta. Ikeas köttbullar är bäst! 

2 kommentarer:

  1. hei jag sa det EN gång.. och det var intens jag som tappade röret..

    SvaraRadera
  2. två, o vem ska vi skylla på? :) duvet att man alltti skyller på den som ha vari kortast tid i fbk... :))

    SvaraRadera