Sidor

söndag 29 januari 2012

Veckans tråkigaste dag

På söndagar händer ingenting. Man får sova länge, men så träffar man oftast inga kompisar och så är man sur för att skolan börjar imorgon.
Idag lyckades jag ändå ta mej ända till Lina, vart Ninni också kom efter en stund. Där gjorde vi nu inte så mycket, i något skede sa till och med Ninni att hon skulle ha det roligare hemma hos sej medan hon städade sitt rum. Det tror jag inte riktigt på, om man tänker på hur hennes rum ser ut. Jag har städat det en gång, det var ingen najs upplevelse. Och att dra upp dammsugaren upp i deras övre våning uppför deras branta och smala trappor och hela tiden behöva akta sej för någon som kommer att springa ner om fem sekunder är inte så roligt som det låter.
Vi lyssnade på One Direction, pratade, Lina städade sitt rum och hittade mitt örhänge som jag tappade där i november när jag var där över natten. Så tittade vi på en film, The Wedding Planner, var weddingplannern helt megaöverraskande gifte sej med den som hon hade planerat bröllopet åt. Slutet var egentligen ganska dåligt, men resten av filmen var helt okej.
Efter det gick jag till min gudmor och hennes familj, var min familj också var, och åt våfflor. Det var ganska länge sen sist, och nu var det ju gott... Jag lärde mej att mamma har absolut ingen aning om vad One Direction är, jag som har planerat med henne redan några veckor att vi ska fara till London och på deras konsert. Utbildningen startar imorgon!




Lina har (tyvärr) några foton, sen när de kommer på hennes blogg planerar jag nog att fixa hit dem. Liite bilder finns det nog av dem, det är säkert de två mest fotade personerna på vår dator om man inte räknar familj och släkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar