Sidor

torsdag 19 januari 2012

Inläggets rubrik existerar inte

Joo igår var jag alltså på fbkövningar. Före det åt jag cupcakes. Foton finns på kameran som är någonstans. Jag lovar att sätta hit både bilder och recept sen när jag har samlat tillräckligt mycket energi för att gå efter kameran.
Energi är inget det finns så mycket av just nu, vi hade en superjobbig övning i går och så hann klockan bli ganska mycket innan jag sov i min säng. Det var den näst hemskaste övningen någonsin, den enda som har varit hemskare var en övning när vi sprang upp och ner för slalombacken och sökte efter människor. Vi hade bara grundklarering, den mest basicgrejen man kan ha. Det går ungefär ut på att spruta vatten från bilen. Men när det är kallt, isigt, halt och snöar är det inte så roligt. När vi hade dragit igenom det en gång fick vi bara stå och göra ingenting, tills vi fick så kallt att vi började leka tvspelsleken (rätt, man är med i ett tvspel!), hoppa x-hopp, gå igenom bilen (...), lyssna på och hitta på dåliga skämt och dra lite Laurenzia. När det var så kallt måste alla slangar packas ihop snabbt, innan de fryser, och det finns inget mera motiverande än en person som går bredvid en och tar tid hur snabbt man rullar ihop en slang. Hoppas verkligen att alla ser ironin... Helt för sur kan jag ändå inte vara på honom, han gav sin rock åt mej så att jag inte mera frös. Och åkte iväg till stan utan sin plånbok, för den var i hans rock på mej i Domsby när han redan var i grani.
I Domsby, ja. Vi måste ännu fylla bilen, för vi hade ju sprutat ut allt vatten. Det tar tusenmiljarderår att fylla granis tankbil. Jag låg typ på/i bilens pump för någon skuffade in mej dit och satt sej framför. Tur att vi fyllde den, för just när den var full fick den keikka. Snabbt till stationen, och sen var klockan så mycket att ingen kunde tvinga oss att bli kvar och packa slangarna.
Sen idag har vi haft bildkonst, som ni kanske såg, jag har försökt planera en uppsats som inte gick så bra, spelat Wordfeud som btw är ett awesome spel, haft lite finska och ja. Jag lyckas alltid få huvudvärk av att använda program jag inte kan använda, den här gången var det Paint. Jag skulle färglägga en serie jag hade ritat för hand, jag färgade ungefär en sol och två moln.
Bullarna från igår :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar