Sidor

måndag 30 januari 2012

Måndag

Chill ITtimme, jag gjorde en tankekarta om London. Jag vill åka dit! Jag ska samla pengar och boka resan här snart, innan 2012 är slut ska jag igen vara i England, på Camden, Trafalgar Square, Carnaby Streets skobutiker, Hamley's och massor av andra ställen jag inte ännu har varit på. För att göra hela saken ännu mera störande ska pappa dit imorgon. Över dagen bara, så jag kan inte bli för sur. Jag tänkte vara där typ fyra-fem dagar när jag nu sen fixar biljetter.
På kemin gjorde vi typ inget, på moddan fick vi svära. Den enda ordklassen jag lär mej riktigt ordentligt (utom substantiv, adjektiv, verb) är interjektioner. Namnet efter några felsägningar (injektioner...) och vad det är för att det är enda gången man får svära i skolan. När lärarna uppmuntrar en att svära.
På hissan tittar vi på Titanic, har inte sett hela förut så det blir helt intressant. Inte för att jag inte skulle veta vad som händer, det är lite det som är problemet med alla filmer som "alla" redan har sett. My heart will go on-sången är smått ihjälspelad på alla discon man är på ("men snääällla! Int kan vi nu byta sång, den hä sången e en tradition!" känn dej träffad, du som sa det...).
Efter skolan blev det lite shopping i Sello, köpte en mössa för 3€ från Gina Tricot för att min ljusröda mössa inte matchar den röda jackan. En huppare/skjorta blev det också, ganska najjs så ska försöka fixa bilder om en stund :) En earcuff, googla om ni inte vet, och en present till min kära syster som snart fyller tolv. Hon kommer att bli glad! Vad det är kan jag inte berätta, hon läser bloggen... Men en ganska nice grej är det i alla fall.
För att nu inlägget inte ska bli helt utan bilder blir det en bild som Ninni skrattar åt varenda en gång hon går förbi. Den finns uppsatt på en vägg i skolan, alltså. Nu är den ju helt bra :) Stop the hate and start the love, man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar