Sidor

fredag 13 januari 2012

Friday the 13th

Hittills har det inte hänt något speciellt hemskt. Okej, inte något så bra utom då att det är fredag, men det var ganska väntat för vi hade så tråkiga timmar. Det kommer säkert inte heller att hända något, fredagen den trettonde fungerar inte för mej.
Som ni kanske fattade så var min skoldag inte så jättebra, det blir liksom lite så när man har musik, matta, kemi och hissa och dessutom har glömt sin skåpnyckel (ojojj lite otur kanske ändå). Jag satt och funderade på Hotel Californias text på mussatimmen, vad betyder den liksom egentligen? Något smått skrämmande i alla fall. Sista raden är ju typ "You can checkout any time you like, but you can never leave", och det fick mej genast att tänka på Overlook Hotel och allt vad det nu sen hände där. Sen på kemin så förklarad jag och Ninni för resten av klassen lite om förstahjälp och andra scout- och fbkgrejer som trangior, sinol och explosioner. Jaa, där ser ni, till och med på kemitimmarna har man nytta av att vara scout! På mattan var det repetition, idiotiska bråk, jag hatar dem. Telefonens akku tog slut. Sidubara, lite mera otur. Eller bara osmarthet, jag laddade den inte ordentligt igår, det blev en tiominutersladdning. På hissan tittade vi på mumier, mysigt det här med frusna soldatkroppar i Alperna och Stalin som blev uppstoppad. Tack vare några scoutkompisar visste jag det mesta om diktatorer i sovjetunionen (och allt möjligt annat), men det gjorde inte förtrycksperioderna i Finland roligare. Som tur har vi en lärare som själv lätt halkar in på mumier och annat roligt. 
Nu ska jag se på film, tror att det är Cars 2. Så går det när man bara har småsyskon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar