Sidor

torsdag 8 december 2011

Till alla okända skogudar

Tack, för att jag har samma skostorlek som min mamma. Och som min syster, men det är inte direkt en fördel eftersom hon stjälar mina skor men inte har några som är så nice att jag vill låna dem. Hittills är skogudarna bra gudar, för de låter halva familjen ha samma storlek och för att de alls uppfann de där grejerna som kan se ut hur som helst, är helt underbara och håller fötterna varma, torra och rena. Men. Det finns alltid ett men. Om det var de som uppfann klackskorna borde de avrättas med en giljotin (som ni ser inspirerar hissaläxorna mej). Det finns inget värre tortyrredskap. Trots att vi har säkert 35 par skor, storlek 38, så finns det bara ett par som passar perfekt till julfestklänningen mamma hittade. De råkar också ha högst klackar i hela huset. De är inte så höga, min mamma är inte en person som använder höga klackar, men helt tillräckligt för att jag inte ska kunna gå med dem. Jag gick med dem ungefär fem minuter här för en stund sen, jag klarade inte av att hålla balansen och ja. De var faktiskt inte så obekväma, mina fötter värker inte (ännu). Jag kan verkligen inte gå med dem (ännu). Jag ska lära mej det till julfesten om typ två veckor. Jag ska gå med dem här hemma tills jag klarar av det. Mina fötter kommer inte att vara glada...
Det här är skorna som förstör mitt liv. Och passar perfekt till klänningen.
Hur kan min mamma äga sånhänt utan att berätta åt mej?


Överlägset bekvämast...

<3

Mina favoriter, de här ska jag gömma för mamma nästa vår och använda själv.
De är ju jättefina. Annars skulle jag inte göra det här. När jag letade igenom garderoberna på jakt efter andra skor med mindre klackar så hittade jag massor av superfina skor som jag ungefär aldrig har sett mamma använda. Tyvärr blir det vinter nu snart, inte den bästa skosäsongen. Jag har mina conversen att mysa i, men jag väntar redan till våren och sommaren när jag kan använda alla gamla nyupptäckta skor som mamma har köpt någon gång för länge sen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar