Sidor

söndag 11 december 2011

Bara scouter gör såna här saker

Vilka andra människor bestämmer sej för att vara en natt i sin kårlokal? Som ni redan såg började allt med en förstahjälpkurs, det helt säkert smartaste och nyttigaste vi gjorde på hela veckoslutet. Roligare blev det sen senare... 
Sen pizza, sen världens tråkigaste film som ingen fattade något av, Resident Evil: Afterlife typ? Så hittade vi på något kul, typ satt och sjöng sånger och dekorerade en hushållspappersrulle tror jag. Pappersrullen står nu fint ihoprullad i ledarrummet, och på varje papper står det något klokt typ "Spejarna är bäst", "Snyt dej i mej" och "Jannica was here". Några julsånger finns också med där i slutet. 
Vi måste ha mat sen i något skede, jag och Vive for till mcDonalds och träffade massa människor. Nu känner Vive alla mina kompisar och andra granimänniskor. Tillbaka på Winden hittade vi Made som sprang omkring och skrämde oss en stund, sen när han for hem var vi bara tre kvar. Skrämmande, vi hade varit typ 15 från början. Efter att i hade haft tråkigt och suttit och skrattat hysteriskt åt några bilder och chattat med andra scouter i några timmar så kom Mima, Melina och Soffi dit igen. Vi satt i ledarrummet och åt godis, drack vatten ur kannor för alla glas var slut, spelade på Melinas iPod, lyssnade på musik, pratade, såg på youtubevideon, någon försökte läsa på prov, hittade på konstiga skämt där mitt i natten och gjorde en megahushållspapperdekoration som vi hängde upp i taket. Vi fotade massor onödiga foton som ingen någosin kommer att få se. Sen sov vi, inte så länge men iallafall. Jag försvann innan någon hann laga morgonmål och gick hem och äta istället. Jag såg just att de typ hade ätit nudlar till morgonmål, mums! 
Skulle ju vara helt roligt att se den första ledaren som kommer in och hur den reagerar på den här dekorationen :)


Made by: Sofia, Tobbe, Jannica & Melina 11.12.2011 kl. 02:45-03:30.

Vive fick ett textare




Julle bröt nacken...

...och jag och Mima var medvetslösa.

Som ni ser hade vi roligt. På något sätt tror jag inte att någon som inte är scout kan se det roliga med hela den här grejen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar