Sidor

fredag 23 december 2011

Årets näst längsta dag


Som inte alls känns lång. Klockan är ren nästan tre, och jag har gjort ingenting. Jag har sovit och ätit. Ajjo, och så har jag gått till posten och fått mitt brev postat och till banken och fått mina pengar. Resten av dagen får jag väl att gå med att packa in de sista paketen, fixa klart mina julgodisar, klä granen och kanske gå ut och föra något paket hem till någon.
Mamma kom just hem med ännu mera choko. Det kommer seriöst att räcka till nästa jul. Inte ens vår familj kan äta så mycket choko som nu finns i det här huset under den här julen. Och för att jag ska säga så här krävs det ganska mycket... Hahha, men jag klagar inte på något sätt. Det som blir över får följa med på Julmisen. Efter tre dagar med massor av chokoälskande scouter är det helt säkert borta.
Nu börjar jag också bli ordentligt nyfiken på alla julklappar som mina systrar kommer och sticker under näsan på mej och säger gissa vad det är, gissa vad det är! Som om jag kan se genom paketpapper. Jag får väl vänta till imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar