Sidor

fredag 23 december 2011

Julstämningen hittade mej nu

När det är fem timmar till den tjugofjärde. Undrar vad det är med mej och att räkna timmar, det bara blir så..















Vi klädde just julgranen, den blev helt fin till slut. Lite platt, men ingen julgran är perfekt. Vi har haft helt sjukt fula julgranar några år, en hade typ inga grenar i mitten, och en såg ut som en boll. Om man jämför med dem är den här granen helt perfekt. Pappa tyckte  att vi skulle ha en snygg gran, så alla grejer som vi har gjort i dagis fick hänga upp sej i ett annat träd. Nice try, det fungerade inte. Julgranen har lika mycket fula grejer som jag och Carolina gjorde i dagis för tio år sedan som alltid. Plus att den där stackars benjaminfikusen är full med grejer som mina två andra systrar har gjort.
Juni och Ågren hjälpte till allt vad de orkade, de kunde såklart inte hålla sej borta från något som helt säkert skulle sluta med rådd och kaos. Juni var riktigt snäll för en gångs skull, hon bara sprang omkring och rev i mitt ben när jag skulle sätta upp stjärnan och sprutade glögg över halva bordet. Riktigt snällt för att vara hon.
Som om det skulle räcka, Fiisu måste också dekorera pappas skärmaskin. I den ska han skära vår julskinka, en parmaskinka, imorgon. Jepp, vi har ingen ordentlig julskinka vad jag vet i alla fall. Kålrotslådan lyckades jag inte rösta bort, den stod i vårt kök och stank hela dagen igår.
Jag har packat paket, druckit glögg och ätit choko resten av kvällen. Nu kan det bli jul, jag är klar!

1 kommentar:

  1. GOD JUL Jacca och resten av familjen S! Hoppas ni har en riktigt mysig jul.

    SvaraRadera