Sidor

onsdag 7 december 2011

Finskaprov

Imorgon klockan 13.15 sitter jag med ett finskaprov framför mej. Jag har läst massor. Helt överdrivet mycket. Linda har varit snäll och lagat övningar på glosor.eu så de har jag nu övat, övat och övat, plus att jag har läst i boken, skrivit ordlistor, lärt  mej massor av släktord eller iallafall försökt lära mej. När kommer jag att ha nytta av att veta vad typ svärdotter eller svåger är på finska? Inte på länge, om jag någonsin måste kunna det. Jag blandar ihop dem totalt och kommer säkert att skriva svärdotter i stället för styvsyster i morgon på provet.
Hissafrågorna ligger på golvet och väntar, jag måste komma ihåg att packa med massor av rekvisita tills imorgon, packa upp simkläderna och fara till fbk. Som ni ser har jag massor att bättre saker att göra än blogga, på något sätt känns det ändå som det roligaste att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar