Sidor

torsdag 22 december 2011

Ingen kommer att väcka mej imorgon på morgonen

FÖR NU ÄR DET JULLOV! Jag har packat paket och fixat med andra juliga grejer hela kvällen. Och alla i min familj har irriterat mej med att prata om julklappar som jag ska få. Man vet inte om man ska skratta eller gråta när någon kommer och säger åt en att "du skulle bli superduperglad om du skulle veta vad du får i julklapp, men jag tänker inte berätta vad det är". Sofie försökte med att "om ni inte vill se era julklappar så får ni inte titta i den här påsen". Men vad om jag vill se dem? Får jag då gå och spionera i hennes julklappsgömma? Hennes logik är inte den bästa.
Nu ska jag väl snart börja fixa mej till min säng och sova, jag måste ju orka med massor av pepparkakor och såna grejjer ännu imorgon. Och så några julklappar till, och att gå till butiken, och att gå till banken, och till posten, och ut med Ågren... Men först ska jag sova. Den som väcker mej blir utan julklappar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar