Sidor

fredag 16 december 2011

Snart jullov!

Bara en vecka och en dag till julafton. Och jag har inte en enda julklapp till någon kompis. Whoops, måste fixa nästa vecka. Annars får de typ en kram och en komplimang av mej. Haha, men det får de typ varje dag. Och det är det jag erbjuder åt alla när jag tillexempel vill ha deras cokis eller en chokobit eller något annat ungefär lika fint. Nejmen nu ska jag väl hinna snabbt till Sello och köpa några små paket.
Nästan chill dag idag i skolan, jobbiga ämnen men när det snart är jullov så orkar inte ens lärarna satsa så mycket. På mussan hände det inte så mycket, jag och Ninni försökte spela gitarr som varje gång och som varje gång gick det inte heller så bra... Så blev jag ganska deprimerad av alla julsånger med massor av snö när den nu inte riktigt finns här. Fyssaförhör nästa måndag, vinklar hit och vinklar dit. Fattar ungefär noll, ska ta fram den där boken och läsa lite. Det kan ju hjälpa att inte höra eller se det på skånska. Och att inte ha alla kompisar som pratar med en runtomkring sej.
På mattan så redigerade alla utom vår grupp sina filmer. Hela timmen fick jag att gå med att spela sänka skepp med olika människor (jag vann såklart alltid :) och klotta ner Ninnis mattahäfte. Det är nu fullt med fina hälsningar. På hissan pratade vi om tomtar och lärde oss att cocacola från början typ var socker, koffein och kokain. Sen när alla tyckte att det blev lite för roligt tog de bort kokainet. Det var också medicin från början, haha. Det ska jag säga nästa gång jag är sjuk...
Den här veckan kändes helt sjukt lång, men de var nog ändå helt rolig. Det hände massor, mest roliga saker. Så fick vi äntligen klar vår film som inte blev så jättebra, och snart är hela höstterminen slut. Bara halva året kvar! Jag överlevde iallafall första terminen i högstadiet, och fattar inte hur jag klarade mej sex år i lågstadiet. Haha, kom bara att tänka på en sak som en kompis sa, att lågstadiet liksom är "welcome to jail" och sen högstadiet "welcome to therapy"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar