Sidor

tisdag 27 december 2011

Och det kommer att fortsätta storma...

Melinas foto :)
Stormen började natten till igår, då var det ännu supermysigt att ligga i sin säng och höra hur det blåste där utanför. Nästa dag var det ännu helt okej några timmar, kanske det berodde på att jag som mest var ute fem minuter när jag förde ut en roskis. Sen klockan elva när det blev strömavbrott var det inte mera så roligt. Fem timmar hade vi ingen el, och ett par av dem inte heller varmt vatten. När jag sen senare på kvällen gick ut med Ågren såg man hur sjukt mycket träd det hade fallit! Då var det helt mörkt, så det blev inga foton. Idag var redan de värsta, de som låg över vägarna, borta. Och hela facebook fullt av statusar som berättade att de i fbk som är tillräckligt gamla hade varit ute i sjutton timmar och sågat bort träd. Någon gång kan det vara ganska bra att inte vara tillräckligt stor :) Stormen kommer dessutom att fortsätta, det har varit lugnt ett tag nu men sakta men säkert börjar det blåsa mera och mera...
När jag nu sitter här och läser igenom allt som har hänt på facebook den senaste tiden så hade vissa det ganska mycket värre än oss. Utan ström 12 timmar var rekordet i grani, femton kyrkslätt och riktigt långt borta vid vårt lande har någon nu varit utan i 36 timmar. I Noux, vart jag ska imorgon på Julmis, finns inte heller någon el. Och antagligen kommer det inte heller att finnas på typ hela förläggningen, tre dagar. Scouter som vi är klarar vi oss säkert, men utan snö eller ström kommer det nog inte att bli riktigt likadat som tidigare år. Ja, det här betyder ju också att ni får klara er utan blogginlägg på några dagar. Telefonens internet fungerar inte ännu, oberoende skulle akkun fara ganska genast och där finns säkert inte heller internet. Bara försök överleva, tänk på att jag sitter i en mörk stuga mitt ute i skogen utan el och internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar