Sidor

söndag 4 december 2011

Söndag

Vi är lediga ännu två dagar! Jag skulle ungefär dö om jag skulle måsta vara i skolan klockan 8.15 imorgon. Det är många dagar till tisdag...
Idag har vi typ haft mammas födelsedagslunch med halva vår släkt, helt roligt att se alla. Jag kan nu tyvärr aldrig mera berätta något åt dem live för alla läser min blogg. Och får reda på precis allt om mitt liv och förvånar mej sen med att prata om något som jag har gjort tills jag kommer på att ajjo, jag skrev det ju i bloggen. Kompisar kommer emellanåt också och säger något konstigt som jag inte alls fattar tills jag kommer på att ajjo, så skrev jag ju igår... Mamma hade lagat kinuskikaka sju på morgonen idag så jag kunde inte baka halva dagen. Buhuu. Nu ska vi baka lite pepparkakor när Carolina kommer hem, jag tänker bara baka svampar. Och mumintroll, men that's it. Så kan jag kanske också baka en liten muminstuga var min mumin får bo, och han får ha en svampskog utanför sin stuga. Mina pepparkaksprojekt brukar ha ganska fina planer, och sluta med en dekorerad svamp, ungefär. Ska nu se om det skulle kunna gå lite bättre det här året...
Så har jag spelat Minecraft och läst klart den där da Vinci-koden resten av dagen. En femhundrasidorsbok på ungefär 32 timmar. När jag läser så gör jag det ordentligt. Jag ska väl också skriva en bokrecesion på den som ska vara inne i januari, så måste man sen inte kvällen före snabbt skriva en recension på en Harry Potter-bok eller något. Ibland gör jag läxor ordentligt, inte så ofta, men när jag gör det satsar jag!
Imorgon ska jag laga sushi. Mamma förklarade just vad vi gör i morgon, hon har ungefär ett minutprogram att exakt klockan 12.23 så äter vi lunch, när det sen är klart 11.39 så far vi till butiken... Först ska i iallafall till ikea och äta bulla, sen typ köpa någå grejer därifrån, sen byta däck tror jag, sen äta, sen till butiken, sen har jag bestämt att vi ska hem och jag ska laga sushi och chokofudge. Awesome att få några extra lediga dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar