Sidor

onsdag 14 december 2011

10 dagar kvar

Till julen alltså. 14+10 är 24 om jag har räknat rätt. Wuuppiduui, betyder att det bara är sex skoldagar. Något att se fram emot iallafall.
I hussan julstädade vi. Skurade plåtar och deras lådor och ja. Hur ska man få bort de där svarta fläckarna som kommer på plåtar när något bränns? Jag har absolut ingen aning, men jag kan åtminstone säga att det inte går bort när man har stått och skrubbat dem med en liten grön trasa som känns som sandpapper och något rengöringsmedel i en halvtimme. De ser lika fula och fläckiga ut som förut, de bara luktar rengöringsmedel och händerna känns väldigt instängda i plasthandskarna.
Så elak är ändå inte Carola att vi måste städa hela timmen. Vi lagade risgrynsgröt och vek servetter. Jag och Peik hade tävling vem som gjorde snabbast och bäst risgrynsgröt. Hans blev snabbare klar, och han sa att den var godare. Han sa också att han tyckte att vår liksom var för klibbig, att det är mycket godare om risgrynen är al dente. Betyder att de är hårda i mitten, jag har läst hussaläxorna ordentligt. Är nu inte desstom grejen med gröt att den är klibbig och mjuk?
Medan vi sen vek servetter en halvtimme berättade Ninni sitt livs historia. Den handlade inte alls om henne. Nu ska jag ut med Ågge, sen snabbt konstisknytis en halvtimme och sen fbkjulavslutningen. 10 dagar kvar... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar