Sidor

måndag 5 december 2011

Pepparkakor, glögg men ändå inte och blogginlägg


Pepparkaksdegen på balkongen, check. Hemma från glöggpartyt, check. Pappa här läst bloggen, check. Eller vet nu sen inte med det där check, jag tcingar honom inte att göra det…
Iallafall, glöggpartyt var helt kul fast jag nu inte fick nån glögg för jag kom för sent för jag var i konstis. Pappa och hans kompisar berättade om alla busiga saker de gjorde när de var mindre. Min pappa har gjort ganska sjuka saker, och ändå känner jag på mej att han inte har berättat de värsta. Kanske de saker som jag har gjort inte har varit så paha… Så försökte en pappa till en pojke i min hussagrupp få mej att berätta hurdan han är i skolan. Jag ville inte göra någon sur, så då gick det inte att säga nästan någonting. Det här är komplicerat…
Pappa har suttit och läst min blogg och gapskrattat åt det där inlägget om vad som gör mej annorlunda från alla andra. SÅ roligt var det väl inte? Han bara började skratta, och när jag undrade varför lyckades han just och just skratta fram "din blogg". Man ska väl vara glad att någon tycker att den är rolig. Så läste han Melinas kommentar och förklarade hela hennes släkthistoria för mej. Melina, nu vet jag alltså allt om dina fastrar och farbröder och kusiner och så vidare.
Vädergudarna läser också min blogg, verkar det som. DET ÄR SNÖ PÅ MARKEN! Nu ska jag gå och smaka på pepparkaksdegen, sen och sova. God natt!
Så måste jag ännu få säga det här. Det här är första gången jag kommer hem kvart över elva på en måndagskväll, det första jag gör är lagar pepparkaksdeg, det andra bloggar och det tredje äter pepparkaksdeg. Nåja, sov gott, remember videon i morgon. Den blir rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar