Sidor

fredag 9 december 2011

Jag kan inte skriva smarta rubriker till såna här inlägg

Jag hatar timmarna vi har på fredag. Mussa, fyssa, matta, hissa. Don't worry, jag ska inte skriva om exakt varje steg jag tog idag.
Vi sjöng och spelade Last Christmas på mussan. Telepati, eller? Just den sången var ju i min julkalender igår... Inte för att vi spelade så mycket, jag och Ninni mest försökte, failade, försökte sjunga och failade med det också och gick till slut efter en bok var det stod alla ackord. Min hand kom ihåg dem, problemet var nu bara sen att säga vilket som var vilket. Så upptäckte jag att mina vänstra handmuskler nästan har försvunnit, de musklerna man får av att spela gitarr. Min tumme började värka av alla barréackord. Bara att börja träna igen... Så gjorde Ninni också mej på bättre humör med att berätta att hon typ kan göra 15 armhävningar bara sådär. Med tårna i marken, inte knäna. Jag kan inte ens göra en. Bara att erkänna, jag har inga muskler för jag tränar ingenting. Så var dagens erkännande avklarat. Vi försökte också spela rockin' around the christmas tree, det gick inte bra. Om man sen tänker på att jag har spelat den på gitarr två julfester och bas säkert fem så känner man sej ännu lite sämre. Jag kan iallafall skylla på att det var annan tonart idag...
När jag skulle gå hem var det snöstorm. Jag såg ingenting. Jag gick in och sedan ut med hunden. Sen var ungefär hela jag helt blå efter att ha varit ute typ 35 minuter, utom kinderna som var svarta av mascaran som hade runnit dit. Ska väl snart byta kläder, fixa håret och sminka mej igen för att fara till Annis födisfest. Ska bli helt roligt, tacos och filmkväll med massa flickor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar