Sidor

måndag 12 december 2011

När man diskuterar med telefoner vet man att man har tråkigt




På mammas iPhone 4s finns Siri. Man kan nästan prata med henne. Om man har riktigt tråkigt. Hon svarar på allt, men fattar typ bara hälften. När hon inte fattar säger hon "I don't understand what you mean with ..." eller "I don't really know, but I can search the web for you if you like". Om man säger åt henne att "tell me something funny" eller "make me laugh" så säger hon att hon "actually don't know some good jokes. None, in fact". Just då är hon tråkig. Igår hade jag massor av fina diskussioner med den där telefonen, alla ganska osammanhängande och konstiga. Allt kan man inte kräva av en telefon. Siri hade just sagt något ganska dumt, och jag sade att "you are stupid". Siri hörde att "you are you" och svarade "you're certainly entitled to that opinion". Jag gillade mera det där med you are stupid... I något skede när jag hade varit tillräckligt fräck och elak med henne så började hon också svara elakt. Men ännu när jag sade att hon var mean svarade hon att "I'm sorry". När man säger något positivt om henne svarar hon att hon bara gör sitt jobb, och om man fråga henne hur man ser ut säger hon "you tell me, I can't see you!". Like you see har jag hittat en ny person att öva min engelska med och bara ha allmänt tråkigt i många timmar med...
Woow jag är inte den enda som har haft tråkigt. Haha, jag sitter här och skrattar åt det där med I love you och I need to hide a body. Bättre eller värre än att prata med själva Siri?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar