Sidor

fredag 23 december 2011

2011

Hallååhallå alla personer som har tråkigt. Nu får ni chansen att läsa om mitt 2011. Fortsätt om ni vågar!


1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Haha, joo. Massor av saker. Det skulle vara lätt för mej att skriva tio sidor om det här, men kanske det får vara. Ingen orkar ändå läsa om nästan allt jag har gjort det här året. Eller, det står ju här i bloggen? Mycket av det iallafall, så varsågod och börja läsa alla inlägg från 2011. Ganska dum fråga egentligen, vem skulle inte göra en enda sak som den aldrig har gjort förut under ett helt år? Jag är helt säker på att jag gör någon ny sak varenda en dag, stor eller liten. 


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte att jag hade nyårslöften. Eller jo, kanske ett, men jag kommer inte ihåg om det verkligen var mitt nyårslöfte. Det höll jag verkligen inte, jag skulle sluta prata med mitt "gamla r". Jag gjorde det faktiskt en stor del av sommaren, men sen kom någon på scoutlägret och ville veta hur det lät när jag pratade på det gamla sättet och dit for det. Jag började prata så igen, men det stör mej inte så det får nu vara.


3. Fick någon du känner barn? 
Nej, tror inte det? Jag glömde helt säkert bort något nu...


4. Dog någon som du kände? 
Nej


5. Vilka länder besökte du?
Finland (surprise!), Sverige, Estland, Tyskland, Spanien, England och österbotten, haha.


6. Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
SNÖ! Före julen alltså. Den snön som finns nu kom i förrgår. Inte så mycket mera tror jag, men det kan jag ju inte veta eftersom det kan hända att det hände något 2012 som jag inte visste att jag borde sakna 2011.


7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
DATUM? Är någon seriös när den frågar om datum? Jag har ingen aning om datum, det är just och just så att jag vet att det är den tjugotredje idag. På sommaren har jag ännu mindre koll, och det är kanske då de saker som jag inte kommer att glömma händer. Jag kommer alltid att minnas FBK-lägret, mitt första, var jag lärde känna massor av nya vänner, scoutlägret, också det det första hela som jag klarade av, Londonresan och alla små fina moments som jag och alla de människor jag tycker mest om har varit med om. Också det här skulle jag kunna skriva en bok om, det har hänt så mycket saker som jag  nog kommer att minnas länge under det här året.


8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Haha, typ samma svar som förra frågan. Helt sjukt mycket. Kanske jag säger alla nya vänner, och alla gamla vänner som jag lärde känna ännu bättre och var mera med. Alla fina skratt som jag och mina kompisar har haft.


9. Vilket var ditt största misstag?
Jag vet inte riktigt. Inget misstag som jag kommer på så här snabbt har varit så farligt. Allt vill jag nu inte heller skriva hit i bloggen...


10. Vilket var ditt bästa inköp?
Jag har köpt massor av bra saker. Kläder som jag tycker om, skor, godis, andra saker... Mina skor som jag köpte i januari tror jag kanske ändå att vinner, mina svarta Conversen som jag har använt sen jag köpte dem. De har varit med på alla resor som jag har varit på, de har aldrig gett mej skavsår, jag har gått många, många kilometer med dem på och fortfarande är de hela. Lite slitna och smutsiga, kanske inte mera de snyggaste skorna någon sett men superbekväma efter att ha blivit så mycket använda. De kommer väl att gå sönder någon gång, man kan bara hoppas att de får det bra där i skohimlen.


11. Vad spenderade du mest pengar på?
Skor och kläder, tror jag. Surprise!

12. Vad gjorde dig riktigt glad?

Hmm, bättre fråga skulle vara vad som gjorde mej ledsen. Det skulle bli ett kort svar. Den där boken som jag redan har pratat om får några kapitel till för den här frågan. Det mesta, kompisarna, skämten, pratstunderna...


13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, utom nagelbandsinfektionen under scoutlägret. Ajajj, inte roligt, men det var ungefär det farligaste som hände. Antibiotika i två veckor och så var det fixat. Lite feber och något sånt men inget annat.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?

I'm so happy - Salem al Fakir, sommaren 2011, jag komme för alltid att få sån fiilis att jag just har vaknat och börja tänka på alla kompisar från lägret. Andra är LMFAO, Pitbull, David Guetta, Bruno Mars, Petri Nygård och allt annat finskt som spelades hela sommaren, Maroon 5, Mange Makers, Nicki Minaj, Justin Bieber, One Direction och Skrillex (tyvärr). Jag är en sån person som har jättestarkt det där att när en sång spelar så kommer jag ihåg massor av saker som har hänt när just den sången har spelat någon annan gång, så de flesta sånger som har spelats mycket det här året kommer att påminna mej om 2011.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort tidigare år?

Lika bra som alltid, alltså jättebra.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?

Säkert finns det det... Men kommer inte på såhär direkt. Som jag säkert sa redan, jag ångrar egentligen inget jag har gjort. För det första, inget blir bättre av det, och för det andra så tror jag inte att jag gjorde så mycket att ångra.


17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Njeeeu, tror inte det.

18. Hur var din julafton?

Berättar i övermorgon :)


19. Vilket program har varit det bästa på tv?
Haha, Mythbusters är bara bäst. Friends från dvd, Glee och Falkenswärds möbler från datorn. Allt har kommit/kommer på tv, så det räknas väl?


20. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Hatar nu inte egentligen nån, så nej.

21. Vilken var den bästa boken du läst under året?

Nu måste jag fundera... Da Vinci-koden, kanske. Eller alla nya vampyrserier jag har läst. 

22. Önskade du dig något som du fick?

Massor av saker... Mest kläder och andra småsaker, och så mina skor från London. Hela Londonresan önskade jag mej också ganska mycket. Det här kan jag också berätta mera om i övermorgon...


25. Vilken var årets bästa film?
Pirates of the Caribbean - On stranger tides. Eller maybe Harry Potter and the Deathly Hallows part 2.


26. Vad gjorde du på din födelsedag?
Var domare i en teckningstävling! Och hemma, tror jag. Jag var inte i skolan fast det var skoldag, det kommer jag ihåg:)


27. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Ojojj... Många människor. För att göra det enkelt säger vi alla scouter och fbkmänniskor som var i Porkala och Molpe. Awesome personer som jag hoppas att jag träffar igen!


28. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Hahha, ojdå. Farkkun, farkkun, aldrig något annat.


29. Vem saknade du?
Nu saknar jag julgubben. Kom hit med mina paket...

30. Vilken var din bästa månad?

SOMMAREN! = juni, juli, augusti.

31. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?

Säkert, men tänker inte fundera så mycket på det utan koncentrera mej på det som jag gjorde bra och ska göra bra nästa åt också.

32. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?

Det kommer att bli ännu bättre!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar