Sidor

torsdag 15 december 2011

300 minuter film



Fyra av fyra lektioner fixade vi på något sätt med film. Man får huvuvärk efter fem timmar framför en projektor eller skärm. Först, moddan, alla utom vi filmade på sina bildkonstfilmer så vi fick bestämma vad vi gjorde. Youtube, surprise surprise! Centralskolan, wuuhuu kom på en video tills imorgon! Haha nu har ni något att vänta på :) Vi satt alltså där fyra personer och två läraren tidigt på morgonen och skrattade åt skämt som alla hade hört redan några tusen gånger. Efter det blev det två lektioner bildkonst, vi editerade klart vår film. Vet nu inte riktigt hur bra och proffsigt det blev och till slut hade jag bara lust att skrika åt alla. Ingen var nu på så bra humör, jag var antagligen på sämst eftersom ingen annan "klarade av" att hantera iMovie (lättaste programmet ever?) och bara klagade åt mej om allt och var ganska väldigt irriterande. Klar blev filmen iallafall, får nu sen se hur den riktigt blev på julfesten. Jag gillar den inte alls, den är riktigt dålig om jag får säga som jag tycker. Det beror på många saker, ska nu inte börja säga exakta orsaker för någon kan ta det som en personlig dissning fast det egentligen inte var någons fel. 
Finskatimmen var den sista 2011, så vi tittade på någon random finsk tvserie från 2002. Handlingen var nu kanske inte så jättebra, tredje avsnittet slutade med att alla var helt heartbroken och satt i varsitt hörn och var ledsna, men vi måste iallafall inte lära oss grammatik eller ord. 
Nu låter det som om jag skulle ha haft en helt hemsk dag, men så var det nog inte. Det fanns också roliga stunder mellan alla filmer. Som när jag och Ninni hade hänga gubbe i slutet av moddatimmen och hon hittade på ett ord på tre bokstäver som ingen gissade och läraren inte var så glad över, vad det nu sen var kan nu fundera på. Och som när jag hjälpte Hellu, Benni och Zache att förstå iMovie och tittade på alla deras misslyckade scener. Så blev ju också hela dagen lite bättre när vi inte en minut gjorde något ordenligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar