Sidor

onsdag 21 december 2011

Julfest = det är snart jul

Högstadiets julfest var bättre än lågstadiets. Lågstadiets var dubbelt så lång och fem gånger så tråkig. Visst, rellaläraren som pratade om judar som blev dödade av poliser skulle ju ha kunnat säga något bättre för att få oss på julhumör, och rektorns tal var lika tråkigt som det alltid har varit. Men emellan dem så var det nästan roligt. Våra julfilmer som vi har gjort på bildkonsten visades, hehe. Vår sög, och vi funderade i ett skede där när det sa att 7b har gjort julfilmer som ni nu ska få se att krypa ner under våra stolar och gömma oss. Det hände några gånger att någon vände sej bakåt och tittade på oss med den där wtf-minen och vi försökte säga att "det var inte vårt fel" utan ord, och sen titta på varandra och skratta ihjäl oss. Filmen, ja... Jag vet nu inte om jag ens ska försöka fixa den hit till bloggen. Någonstans går gränsen för vad alla ska få se. Nog för att hela skolan ren har sett den, men att kunna se den tusen gånger igen och dessutom kunna visa den till alla sina kompisar... Nej tack. Helst inte. Och facebook kommer aldrig att få se den filmen.
Nu ska jag ännu packa in några julklappar, och sen ska jag hitta på något annat juligt och fint att göra. Sista skoldagen före två lediga veckor imorgon, om fjorton timmar är det jullov! Hela världen börjar komma i julstämning, bara härifrån var jag sitter vid datorn kan jag se allt det här...

  • Det finns en julstjärna i fönstret
  • DET ÄR MASSOR AV SNÖ UTE! okejj inte massor men lite iallafall
  • Här luktar brända pepparkakor
  • Mitt hår är vått för jag var just i duschen för jag hade massor av hårsprej i hela håret efter julfesten. Juligt? Jep!
  • Jag ser en julklapp här bakom datorn
  • Det ligger paketpapper på golvet från när jag packade in några paket för en stund sen
  • Mitt bord i mitt rum är fullt med grejer som ska som julklappar
  • Vi har extra mycket godis överallt här hemma
  • Det står ett pepparkakshus på matbordet
  • Det faller helatiden ut saker ur min garderob för där finns så mycket julklappar
  • Jag har varit i Sello, Iso Omena och Helsingfors typ 1000 gånger senaste månaden
  • Det svider i mitt öga för det kom tvål i det när jag tvättade ansiktet
  • Julgubben slash mommo kom idag och hämtade paket
  • Jag fick just ett textare var det stod något om någon saunalahtigrejj. Från tomtarna, ofc. Uuuundrar vad jag får till julklapp...
  • Jag måste inte vakna lika tidigt som vanligt imorgon
  • Jag tänkte inte äta lunch i skolan imorgon
  • Tyvärr tänkte jag gå ut med Ågren imorgon på morgonen
  • Vår postlåda hade frusit fast men mamma fixade det
  • Jag frös när jag gick till bilen
  • Mina vinterskor behövs
  • Jag hoppas att jag får en ny jacka till julklapp
  • Och en halsduk!
Hahaha, så gick det med juliga saker och det som jag ser. Ni fick iallafall veta lite andra saker också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar