Sidor

torsdag 22 december 2011

Önskelistor

Det hänger fyra stycken på vårt kylskåp. Eller hängde, för nu stal jag dem hit till datorn för att kunna skriva om dem. De har mera och mindre seriösa önskningar, och pappa har gått och skrivit lite på min. Listorna är min, Carolinas, Sofies och pappas. Mamma och Juni är tydligen för stora eller små för det här med önskelistor. De finns ju till för att man inte ska få massor av grejer man inte vill ha, eller hur? Därför skrev jag en här för en vecka sen, för att jag inte skulle få saker som jag inte vill ha. På listorna står massor av saker som fick mamma att skratta, vem annat tycker att "vattentät mascara" är roligt? Nu vet jag att det heter vattenfast, men so what? Mamma skrattade länge åt det här. Men hon skrattade ännu längre åt hela pappas lista, med saker som borrbrunn, en Land Rover, ost, en ny tv och en restaurangdiskmaskin. Sofies "att det ska komma mycket snö" fick också alla som såg den att skratta, och Carolinas Bakugan. Hon älskar av någon orsak det där små monsterleksakerna som är menade för pojkar som går i dagis, ungefär.
Före pappa gjorde sin egen lista kom han och skrev på min. En restaurangdiskmaskin och någon annan kökspryl. Sen skrev jag över dem med en lila tusch. Nu står där LONDONRESA istället. Snälla julgubben, jag behöver det här. Tänk på att jag tränar min engelska på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar