Sidor

tisdag 6 december 2011

Ny period

Tredje perioden börjar imorgon. Betyder att när den är i mitten så är det bara halva skolåret kvar. Just nu har två femtedelar gått. Känns alltid positivt att tänka så här. Vårt nya schema gillar jag inte lika mycket. BÅDE matta och fyssa den här perioden. Eller kemi, sen efter julen. Så nu har vi alltså fem gånger 75 minuter matta och fyssa. Tillsammans med den där skånska vår lärare pratar så kommer det inte att bi så där överdrivet trevligt. 
Det börjar iallafall bra, med onsdagen. Jomppa-matta-hussa-hussa. Jomppan och mattan skulle jag väl kunna skippa, men bara en riktigt tråkig timme just den dan. Jämfört med fredagen, mussa-fyssa-matta-hissa, är det en perfekt underbar superrolig dag. Så fick vi äntligen den där dubbeltimmen bildkonst, två gånger 75 minuter, efter varandra! Torsdagen är min nya favoritdag :)
IT kommer tillbaka, timmarna med obligatorisk facebook när läraren fixar någons problem. Eller när man är klar. Mycket bloggning på måndag morgon, alltså.
Nu ska jag läsa lite finska till provet på torsdag, packa simsakerna tills imorgon och sen gå i bastun. Tolv skoldagar till jullovet, kanske jag klarar mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar