Sidor

söndag 18 december 2011

Död

Mina ben är döda. Jag har sprungit omkring ungefär 8 timmar idag. Söndagen började helt perfekt (NOOT) med att jag måste vakna klockan 8. Så gick jag i regnet klockan halv nio på söndag morgon, det var inge ute, till fbk som den snälla brandman jag är. Sen hade jag kallt, och fick gå in fixa morgonmål åt lite tyska brandmän som hälsade på och bränna mej på risgrynsgröten jag rörde om i. Det regnade fortfarande helt sjukt mycket där ute och var inte så trevligt, men i något skede orkade jag inte mera försöka prata antingen finska eller tyskaengelska och gick ut till tältet och sålde korv, glögg och gröt. Där hade vi helt roligt en stund, träffade kompisar och andra konstiga och roliga personer, drack saft och åt pepparkakor. Jag fick ett förslag hur jag skulle ändra min frisyr, typ klippa bort allt hår på halva huvudet (okej inte riktigt men nästan).  Jag tittade på honom med en fin wtf-min och sen pratade ingen mera om den saker. Vi fick kallt och värmde våra händer på grillen. Vi hade lite korgklättring, mitt och Felix rekord från våren hölls, 27 korgar. Ingen kom ens nära det rekordet idag. Det regnade och var äckligt väder helatiden, inget som egentligen hindrar oss från att vara på gott humör.
Mamma hjälpte mej att sneakygt smita från städningen, okejnä, jag smet inte. Jag måste gå. Iskall och genomvåt for jag till Iso Omena och köpte julklappar. Kompisar, jag tycker synd om er. Jag säger bara seppäläs rea, och de som fattar fattar. Nejnej, jag köpte också ordentliga presenter.
Nu ska jag gå i duschen. Hela jag känns helt otroligt smutsig och äcklig efter att ha stått vid en grill i regnet med massor av kläder på och fått saft och ketchup i hela ansiktet och blivit riven i håret med ungefär lika rena händer. Mina muskler värker också sådär smått efter allt det här.
Nu låter jag så negativ igen. Det är inte meningen, jag fattar inte hur det blir så. Allt roligt kanske har varit såna insideskämt att jag inte ens skriver dem hit för nästan ingen skulle fatta dem. För att nu alla ska förstå mej rätt, jag har haft en rolig men sjukt jobbig dag. Och det är bara tre riktiga skoldagar till jullovet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar