Sidor

torsdag 8 december 2011

Det här har ni missat

Nu ska jag tråka ut alla med att berätta vad jag har gjort idag och igår kväll bara för att jag inte orkar börja med  mattan och hissan. Ingen superduperbra idé, det blir nu inte bättre av att jag gör dem sen 9 på kvällen men sånt är livet. Voivoi man kan ju nästan gråta lite för det är så sorligt att sitta hemma och göra läxor = blogga. Men jaa kanske man skulle börja då.
IGÅR så gick jag inte till konstis för jag var där på måndag. Nästa onsdag blir det knytis, ska väl dit och äta godis och ta hem alla grejer fast vår lärare inte vill det. Maybe fota dem lite före dom kommer hem och åker i tusen julpaket och sen står inne i ett skåp och möglar tio år. Sen efter att jag då inte hade varit i konstis utan suttit hemma och övat finska for jag till fbk. Jävlas med junnuna-övning, Allus och Dennis favoritprogram. Vi rullade slang och kastade slang, sprang runt gräsmattan många varv när vi hade kallt, gjorde kyykkyhopp när vi hade ännu kallare, gjorde grundklarering och packade och rullade mera slang. Och så frös jag helt otroligt för att mina kläder var genomvåta för det var sådär kiva slaskigt väder. Tur att man har kompisar som är snälla och låter en värma sina händer på deras ryggar :) Så kom jag hem, mamma kom efter mej, annors skulle jag ännu sitta i ett dike var jag skulle ha frusit fast igår. Precis så kallt hade jag. Vi funderade också på vad svägerska är på finska, inte en enda brandman, till och med av de som har finska som modersmål, visste vad det var. Nu vet jag. Käly.
Sen sov jag. Mamma väckte mej 20 före sju. EN HALVTIMME TIDIGARE ÄN JAG MÅSTE STIGA UPP. Du vill inte ha en hyperaktiv lillasyster som vaknar klockan sex varje morgon. När hon sen dessutom kommer och väcker dej med att blinka med taklampan, ropa gomoron och river av ditt täcke vill du byta henne mot en gräshoppa.
I skolan hade vi modda, vi satt på golvet och lyssnade på sagor. Ganska mysigt sätt att börja en torsdag morgon egentligen. Efter det, två timmar bildkonst. Jag älskar torsdagar! 150 minuter, plus halva rasten, när vi filmade vår tomtefilm. Och gjorde massor annat också, lekte med instrumenten i mussasalen, gjorde fina interjuer, spelade fruitninja, lekte tomtar, hittade på tomtenamn, misslyckades 18 gånger med en scen och bara skrattade. Ska försöka fixa den färdiga filmen plus lite fina bloopers hit på något sätt. Vi har säkert en halvtimme bloopers och fyra minuter riktig film. Misslyckas är en sak som vi tydligen är riktigt bra på. På den där filmkameran finns massor av meningar, namn och ord som gick fel, fina gräl om vem det nu riktigt är som är den omöjligaste när kameran blev på av misstag, diskussioner som vi verkligen inte vill visa på julfesten och annat roligt. Jag börjar fatta hur svårt det är att vara skådespelare eller den som filmar. Helt otroligt svårt, när en fyra minuters film som dessutom kommer att bli massor kortare tar tuuusen år att filma in när vi dessutom inte ens satsade så mycket och gjorde tills det blev perfekt.
Så snabbspolar vi resten av dagen för jag orkar inte skriva mera. Finskaprov, gick helt bra tror jag, sen till tåget och Sello var jag köpte present till Annis födisfest imorgon. Hem & äta, sen blogga, sen är klockan redan 17.46. Jeeepjep ingen orkade läsa detdär, nu ska jag gå och göra något smart.
BTW snön har smält. BUHUUUU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar