Sidor

fredag 18 november 2011

Serier

I dag blev jag dissad för att jag någonsin har läst Bamse. Jag orkade inte ens berätta att jag senast i går läste Sofies gamla Bamse som låg på bordet. Jag fattar inte vad det är för fel på att läsa Bamse. Alla läser ju Kalle Anka. Okej, Bamse är kanske mera för yngre barn och Kalle Anka för typ alla åldrar, men serie som serie. Dissningen gällde dessutom att jag någonsin hade läst Bamse, till och med när jag var typ sju år. Jag kan erkänna alla serie jag läser och någonsin har läst, utan att skämmas. Jag tycker om serier!

  • Bamse. Joo. Mera när jag var mindre, men när ni min syster har en prenumeration så läser jag nu dem ibland när de ligger framme på något bord.
  • Kalle Anka. Så klart! Bästa serien någonsin. Don Rosaserierna är bäst, Farbror Joakims liv-tidningarna som kom på sommaren var typ årets höjdpunkt. Gamla serier är oftast bättre, men de nya är kanske lite roligare. Och Kalle Anka 4-ever, Musse Pigg, Långben och resten kan gå och gömma sej under en sten. Farbror Joakim, Knattarna, Farmor och resten av det gänget räknas också till Kalle...
  • Fantomen! Calo har den här prenumerationen, jag läser dem alltid. Inte alltid så roligt men sjukt fint ritat och bra storyer. Och i Fantomentidningarna finns ju också...
  • Thorgal. Hihiii. Konstig serie, men ja gillar den. Handlar typ om några random halvgudar från någon annan planet på vikingatiden. 
  • Herman Hedning. Sista sidan i Fantomen. Får mej väldigt ofta att skratta...
  • Mandrake, som fanns i gamla Fantomentidningar, vår morbrors från 80talet. Trollkonster och mystiska planeter är roligt! Så till serierna i HBL...
  • Kalle & Hobbe är överlägset bäst. Lilla Kalle med sin knäppa mjukistiger Hobbe. Alla deras problem förbättrar min dag.
  • Kaxen & Nemi, har fina pointer ibland. Resten av de serierna läser jag inte. För tråkigt. 
  • Och så Garfield, Katten Gustav, Karvinen, vad man nu kallar honom. Vi har massor av serieböcker från sjuttiotalet med honom på lande. 

3 kommentarer:

  1. Meeennh? BAMSE?? o.O jag hittade en hos emma och läste den på cirka 5 sekunder.. så jävla bra <3
    //NINNI ;D

    SvaraRadera
  2. jååå mn de va förut heheh ;)) o ja saa inge om hu snabbt ja läser dom :)

    SvaraRadera
  3. ja mena nt de så.. ;D
    //ninni ;D

    SvaraRadera