Sidor

måndag 21 november 2011

ÄÄÄÄÄÄ


Vet ni vilken bok som kom ut i går? Sista Eragon-boken, Arvtagaren! På svenska alltså… Jag märkte det just när jag skulle beställa ett par böcker och så bara poppade den upp och så skrek jag typ högt för att den äntligen har kommit! Jag blir totalt galen om jag inte får den till julklapp. Exakt, den är dyr. Haha, nu lovade Calo att hon köper den om ingen får den till julklapp!
Det är en av de bästa bokserierna jag har läst. Kanske den bästa efter Harry Potter. Och om man ännu lägger till att författaren till den serien var typ 15 när han skrev första boken, Eragon, så blir den den helt bästa och mest imponerande serien någonsin. Tänk nu om jag om ett och ett halvt år skulle skriva en sjuhundra sidor lång fantasyroman, den första i en serie, som människor över hela världen skulle läsa. Jag säger bara att Christopher Paolini verkligen är en person som jag beundrar.
Nu bara måste jag få veta hur det går för Eragon. Jag orkar inte vänta till julen... Jeppjepp, jag tänker skriva en lista över mina bästa bokserier... Ni tror inte att det är sant. Men joo det är det. Här kommer den...

  1. Harry Potter
  2. Eragon, eller serien heter Arvtagaren
  3. The Twilight Saga
  4. Vampire Academy
  5. Sagan om Ringen. Jag har orkar igenom första och halva andra... De är nog bra när man på riktigt orkar läsa dem.
  6. Vargbröder
Aa det är väl vad jag läser mest... Jag har läst allt det där ganska många gånger, hahha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar