Sidor

tisdag 29 november 2011

Fyssa

Fyssaboken ligger i väskan och väntar på mej, prov i morgon. Vem i hela världen bryr sej om hur ljusstrålar studsar och hur stora våglängder fladdermöss hör? Jag måste nu tyvärr kunna det tills i morgon på morgonen. Så måste jag hitta min eller någon annans vinkelritare som egentligen heter något annat som jag verkligen inte har någon aning om. En såndän trekantig liten grej var det står olika vinklar och centimetrar och tusen olika linjer. Jag fick en på en fyssatimme för ett par veckor sen, och minst två på lågstadiet, men alla har försvunnit. Den som jag fick nu på sjuan använde jag ungefär exakt en gång, skrev namn på den och poooff den var borta. Kanske, kanske den är i mitt skåp om jag har tur. Dessutom berättade Fi att hon har en i sin penal. Vad hon gör med den på tvåan kan man ju undra, och jag är säker på att det står Jannica 6b på den eller något sånt. Varför lyckas alltid mina saker försvinna på det här sättet?
Min miniräknare som jag också behöver i morgon är jag nu ganska säker på att den är i mitt skåp. Den har jag använt noll gånger. Vart den annors har försvunnit kan jag inte fatta. Bäst för den att den finns där! Jag skyller på den om jag sen failar hela provet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar