Sidor

onsdag 23 november 2011

Day 10- Songs you listen to when you are Happy, Sad, Bored, Hyped, Mad

ÅÅÅH  varför gör jag det här. Det börjar bli lite omöjligt.
Jag har nu inte egentligen någon speciell musik jag lyssnar på när jag är på något speciellt humör. Jag kan liksom vara på typ Rihannahumör eller Justinbieberhumör eller Michaeljacksonhumör eller julsångshumör, men inte på nu-är-jag-sur-och-ska-lyssna-på-sånhän-musik-humör. Så finns det ju alltid den musiken som minnen följer med, men det hänger oftast ihop med roliga händelser så man börjar sakna till exempel sommaren, lägret, människorna man var med då när man hörde den.
Jag brukar ungefär sätta på Spotifys topplista när jag ska lyssna på musik. Hoppa över hälften, klicka på ett band, lyssna lite på det, sen ändra det... Det slutar ofta med att jag lyssnar på något helt random band som ibland är bra, ibland dåligt.
Den sången som jag har lyssnat mest på den senaste veckan är One Directions What Makes You Beautiful. Tur att man har Spotify premium och inte den versionen var man kan lyssna på en sång bara fem gånger i månaden... Andra sånger som nu kommer upp på vår spotify när jag klickar upp den är Flo Ridas Good Feeling, Stereo Hearts av Gym Class Heroes, Moves Like Jagger av Maroon 5 och Mistletoe, Justin Bieber. Alla högt uppe på topplistan, alla spelas i radion hela tiden. Sån är jag. Så fastnar jag för något och lyssnar på det ännu efter två år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar