Sidor

lördag 26 november 2011

VFS

Vill du ha ett stycke välsmakande sötad och saltad formpressad skitmassa huvudsakligen framställd av potatis och andra sädesslag i form av mjöl och stärkelse samt fett och diverse smakämnen? Förkortat VFS.  Nå, vill ni ha? Det här står på min kalevalaskjorta. Tack Emil för att du skrev dit det. Det här får mej ännu också att skratta, fyra månader efter.
Alltså. Det var så att på scoutlägret fanns det två typer som satt och läste innehållsförteckningen på en pringlesburk. De hittade allt möjligt mindre trevligt där, och kom fram till att vad pringles än är så är de inte chips. De är välsmakande sötad och saltad formpressad skitmassa huvudsakligen framställd av potatis och andra sädesslag i form av mjöl och stärkelse samt fett och diverse smakämnen. Om man frågade efter chips så fick man inte den där Pringlesburken, för de var inte chips. Man måste säga hela den där långa grejen. Efter ett tag nöjde de sej med förkortningen, eller att man helt enkelt så pringles.
De kunde säga hela juttun på ungefär 6 sekunder. För mej tar det antagligen en halv minut...
Där ser ni vad ni missar om ni inte är med i scouterna. Nu har jag väl skrämt bort alla från scouterna för evigt... Jag fattar om ni trycker på jag gråter-knappen.
En sak undrar jag nu så här fyra månader efter. Sen när blev potatis ett sädesslag? Ooou där mokade Emil och Daniel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar