Sidor

torsdag 17 november 2011

Skoola


Vem var det som hittade på cirkelträning? Den människan borde på allvar låsas in någonstans. Det är överlägset värsta jumppan. OCH SÅ TYCKER VISSA AV MINA KOMPISAR ATT DET ÄR DET BÄSTA. Har jag något fel på min hjärna som inte tycker att det är roligt att göra massor av magmuskler och ryggmuskler och vadvetjagmuskler på tusen olika sätt i 75 minuter? Igår sa Linda att det är bättre att göra magmuskler än äta choko. Jaa, bättre, på det sättet, det fattar till och med jag, men hon menade liksom att hon tycker mera om det. Är det hon eller jag som är knäpp? Det finns liksom ganska få saker som slår att äta choko i min värld.
Nåja, så var det modda och bildkonst, sagor, sagor, filmer och lite till sagor men nu som filmer. Bildkonst är mitt favoritämne nuförtiden. I lågstadiet var det sådär nja, vi hade kanske inte världens bästa lärare, men nu är det liksom JIPPIII TORSDAAAG = BILDKONST! Ett tillvalsämne i allafall klart. Så studiehandledning, onödigaste ämnet ever. Nu skrev vi någå tankekartor av ett fyssakapitel. Varför? Jag har liksom inte lärt mej något på de månader vi har haft studda. Utom olika orsaker varför man inte ska läsa på prov, inte läsa igenom dem, såndänt. Sånt som hon har sagt påriktigt. I samma mening som hon säger att det är det viktigaste i ens liv att man läser på prov, ungefär. Hon säger emot sej själv i varje mening ungefär.
Nu borde jag ut med Ågren, som vanligt. Usch. Mörkt & kallt & regnigt där ute. Sen har jag mina kära hissaböcker väntande på mej i väskan. Förhör i morgon. Industrialismen. Jag gillar hissa, men inte förhör. Att vår hissalärare kallar ungefär 40 sidor "förhör" hjälper ju inte till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar