Sidor

onsdag 16 november 2011

Totalt mos.

I går var vi och klättrade med scouterna, jätteroligt men sjukt jobbigt... Det gör ont i mina fingrar och i axlarna, tyvärr kommer det helt säkert inte vara bättre i morgon. Men det är nu kanske värt lite muskler som värker och ihjälslagna tår, för det var ganska nice. Vi var i något sportcenter i gräsviken, alla blev helt chockade när vi kom in och såg typ 30 meter höga klätterväggar... Men så gick vi upp för en trappa som aldrig tog slut till "nybörjarväggarna" som nog ändå var helt sjukt höga. Tur att jag inte har höjdskräck! Där klättrade vi då ganska länge, det gick helt bra, men man blev trött efter en stund och trillade ner om man klättrade upp för många banor utan att ta paus. Lite skrämmande att bara falla, men man hade på sin extremt snygga sele och någon stod och säkrade där under så det hände inget. Det var inte heller så trevlig för tårna, men klättringsskor som klämde på dem och så slog i alla fall jag dem helatiden in i väggen.
Så i slutet fick vi fara till de typ riktiga banorna. De var höga! Jag kom upp för hela och är faktiskt ganska stolt över det. Kanske det var för att jag var så koncentrerad att jag inte tittade ner... För det var på riktigt högt. Och jobbigt. Och roligt! Fixar bilder om nu någon skulle vara så vänlig & sätta dem på fb eller sin blogg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar