Sidor

söndag 13 november 2011

Juni...

Jag har lekt med min yngsta syster typ hela eftermiddagen. Hon är rolig. Man blir jättesur på henne, så säger hon något roligt och man exploderar av skratt. När mamma bäddade om min säng (tack!) så sa hon att hon "måste hoppa lite" i den. Och det gjorde hon. Så måste hon sova lite också. Hon skulle sova i min säng, och hon var så vänlig att jag fick gå ner och sova i hennes säng. Så sov vi en stund. Hennes säng var lite för liten för mej...
Vi pratade om julgubben. Hon sade att "gubben kommer, Nuni sejja tack, varsågod, kan ja få?". Jag berättade att julgubben hämtar paket. "Gubben hämta kaket". Jag sade att det heter PAket. Hon sade att "nejj mia, de heter KAket". Hon kallar mej för Mia av någon orsak, jag har verkligen ingen aning varifrån hon har fått det... Så pratade hon om gubben, ibland lulgubben, hela dagen.
FJANT.
Efter det skulle jag bada. Nuni osso föjla me. Först var hon snäll, sen började hon plaska och skvätta och gnugga in skum i mitt ansikte. Hon fick gå bort. Hon stod i badrummet och skrek och slog på mej, och jag sade något till henne att alla bara blir sura, vem blir glad av det? Hon svarade genast att Nuni blir glad...

1 kommentar: