Sidor

söndag 13 november 2011

Engelskaprovet...

Orsaken till inläggen i dag är... Enkkuprovet sista timmen i morgon. Jag ska kunna 54 orgelbundna verb, 162 böjningsformer totalt, lite grammatik och massor av andra ord som jag inte ännu har hunnit räkna. Jag kallar det här att studera effektivt. Tack, studdaläraren, för att du lärde mej det här. Mamma skulle antagligen kalla det att slappa. Helt sant, man lär sej bättre om man tar pauser. Studera femton minuter, pausa, studera igen. Det överlägset bästa sättet att läsa till prov. Det är fakta, jag lärde mej det i skolan. Tur att man har en blogg, så att man på riktigt kan slappna av och tänka på annat än engelska verb emellanåt.
Tyvärr har jag nu bloggat om allt vettigt som har hänt. Nu ska jag väl lära mej tio ord, sedan hitta på något annat sätt att slappna av... En ouppackad väska i mitt rum? Nej tack. Jag väljer att laga en smoothie. Om inte alla bär är slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar