Sidor

tisdag 1 november 2011

Pepparkakor & glögg

Mamma vägar låta mej baka pepparkakor när vi inte har socker och ägg. Jag fattar inte varför. Vi har ju råsocker, och vem bakar pepparkakor med ägg? När jag nu surt satte bort allt så såg jag att det stod en flaska glögg bredvid receptet. Som min kära mamma hade köpt åt mej för att jag ville ha. Hon ska också köpa ägg och socker åt mej efter hennes möte i kväll så att jag kan laga min pepparkaksdeg efter scouterna. Kanske hon ändå är ganska snäll... I morgon blir det pepparkakscupcakes. Jag tänker skippa konstis och baka pepparkakori ställer. Och cupcakes. De ska till föräldramötet på torsdag. Alla föräldrar får betala massor för mina übergoda pepparkakscupcakes toppade med äkta pepparkakor och sedan kan vi göra något skoj med klassen. Bra plan, eller hur? I alla fall så har mamma (okejdå, hon är superdupersnäll) ordnat så att vi far till Fazer med klassen om två veckor. Yippiie!!! Fjärde gången för mej, men en gång var ju jobb så den räknas inte...
Nu ska jag till scouterna. Antagligen ska vi stå ute och frysa i två timmar tillsammans med tusen småscouter, det är avdelningsmöte. Uschusch, det värsta med scouterna. Kanske det slutar som förra gången, alla spejaren sitter på mcdonalds och dricker cokis. Sedan hem till pepparkaksdegen & glöggen! Julstämningen på topp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar